27 October, 2006

De første stære er landet


Stæreflokke ved Avize, oktober 2005.

Jeg har set de første stære cirkle rundt over vinstokkene nedenfor Verzy.

At efteråret er kommet, er sikkert og vist. Gulvet i vores garage er ikke rigtig tørt mere. Duggen falder tungt om aftenen, og vi ser solen så lidt, at parcellen slet ikke når at tørre igennem, inden dagen er slut. Selvom vi stadig er benådet med det mest vidunderlige solskinsvejr, man kan forestille sig.

I går sad jeg og sladrede hele eftermiddagen i en venindes køkken. Da vi ved 17-tiden stak næsen ud af entrédøren, føltes det næsten som om vi havde begået en forbrydelse mod Vorherre selv ved at tilbringe så mange timer indenfor, når nu vejret var mildt og godt og næsten 20 grader.

I Nordskandinavien er minusgraderne i overtal, jeg går ud fra, at det er dem, der har sendt fugleflokkene mod syd. Og stærene er altså de første trækfugle, jeg har set i år.

Stærene spiser de tiloversblevne vindruer, inden kulde tvinger dem længere sydpå. Men med vore milde temperaturer kan det blive et længere ophold i år.

In English

Copyright: Ophavsretten til tekst og billeder på bobler.blogspot.com tilhører Solveig Tange. Mine artikler, billeder eller dele af dem må ikke gengives andre steder, uden at jeg fremstår som forfatteren. Du er velkommen til at linke, sålænge du ikke åbner i eget framesæt.

No comments: