08 November, 2006

Pernod vil lave prestigebobler

Glem alt om både Krug, Cristal og Dom. Den sydfranske pastisgigant Pernod Ricard, der for halvandet års tid siden erhvervede sig champagnehusene Mumm og Perrier-Jouët, vil sende en ny topchampagne på gaden. Målet er, at den skal slå de sædvanlige Tordenskjolds Soldater, når det drejer sig om ultimativt snobniveau for champagner, af banen.

De nye topbobler vil blive medlem af Perrier-Jouëts toplinje Belle Epoque, der sælges i en karakteristisk, blomsterbemalet flaske. Pris: Omkring 1000 euro (7500 kroner). Ret velvoksent for en champagne, der ikke har ligget i årtier og samlet støv i kendte huses allerdybeste kældre. Den nye Belle Epoque vil kun blive lavet i yderst begrænset mængde og solgt alene i USA, Rusland og Kina. Eksklusiviteten er en ikke ubetydelig del af prisen forstås.

Ifølge flere topfolk i Pernod Ricard ønsker kunder over hele verden bedre og dyrere mærker. Det gælder mode og biler og altså også champagner, mener de.
dentificere sig med. Det gælder mode, biler og altså også champagner.

Pernod Ricards køb af Allied Domecq sidste sommer gjorde den sydfranske gruppe til verdens næststørste spiritus- og vingruppe. Man er dog stadig en dværg sammenlignet med champagne-kæmpen LVMH, der blandt andet har Moët & Chandon, Veuve Clicquot-Ponsardin og Krug i porteføljen.

In English

Copyright: Ophavsretten til tekst og billeder på bobler.blogspot.com tilhører Solveig Tange. Mine artikler, billeder eller dele af dem må ikke gengives andre steder, uden at jeg fremstår som forfatteren. Du er velkommen til at linke, sålænge du ikke åbner i eget framesæt.

No comments: