26 January, 2007

Foire i Loire

Om halvanden uge løber le Salon des Vins de Loire af stablen i byen Angers. På messen kan man stifte bekendtskab med Loire-dalens vine og godt 600 producenter heraf.

Der er også diverse konkurrencer, herunder om den bedste vinblog i kategorierne vinbonde, fremmedsprog og Loire-producent.

Den tredje og sidste kategori kan jeg nok godt skyde et helt kogger med hvide pile efter. De to første finder jeg imidlertid rigtig interessante at byde ind i. Hvis jeg ellers kan nå at finde ud af hvordan man gør. Det skriver de nemlig ikke. Er det mon simpelthen en lukket konkurrence?

Omkring 9000 professionnelle gæster, herunder 1200 fra udlandet, gæster normalt messen, oplyser Laurent Le Sager, generalkommissær for salonen, ifølge La Journée Vinicole's udgave den 25. januar.

In English

Copyright: Ophavsretten til tekst og billeder på bobler.blogspot.com tilhører Solveig Tange. Mine artikler, billeder eller dele af dem må ikke gengives andre steder, uden at jeg fremstår som forfatteren. Du er velkommen til at linke, sålænge du ikke åbner i eget framesæt.

No comments: