04 May, 2007

Første skridt ad bureaukratiets lange vej

Vi har udfyldt et vigtigt stykke papir. Jeg har helt selv holdt kuglepennen, og Alain har fortalt mig, hvad jeg skulle skrive på min ansøgning til CIVC om at blive registreret som deltids vinbonde.

Hvis min ansøgning bliver godkendt, vil jeg få et kort, der giver mig ret til at sælge vindruer her i Champagne.

Den nye parcel, som jeg skal drive, er ikke bundet af nogen kontrakt, og det skal den heller ikke. Vores plan er kun at sælge den mængde druer, der skal til for at finansiere champagnisation af resten. Det skal blive begyndelsen på vores eget lager af flasker, der forhåbentlig vil blive solgt under vores navn.

Først skal papirarbejdet på plads - det store, franske bureaukrati skal næres - og det skulle naturligvis have haft mad for længst. Med andre ord, jeg skulle have været registreret per 1. januar. Nu skynder vi os, og når det forhåbentlig alligevel.

In English

Copyright: Ophavsretten til tekst og billeder på bobler.blogspot.com tilhører Solveig Tange. Mine artikler, billeder eller dele af dem må ikke gengives andre steder, uden at jeg fremstår som forfatteren. Du er velkommen til at linke, sålænge du ikke åbner i eget framesæt.

No comments: