15 November, 2007

Kitsch og ko. fra Piper

Okay, det er lækkert på den overdrevne, småvulgære måde, som kun et champagnehus kan vælge at anslå med en effekt, der lægger lidt til et i forvejen glamourøst image snarere end at ødelægge det. Et point til Piper-Heidsieck for den bedrift.

Desværre er Viktor & Rolfs reklamesite for Piper Heidsiecks Rosé Sauvage så fortænkt, at jeg ikke lige kunne finde ud at komme ind i det på de par minutter jeg gad bruge på eftersøgningen. Jeg spørger mig selv, hvem gider så? Jeg har trods alt min på forhånd givne interesse for alt om champagne.

*** Dagen efter, at jeg skrev disse ord, prøvede jeg igen, og så virkede sitet. Så gumpetungt, som dets natur tillader, for det består stadig af en hel masse tidskrævende marengs udenom ingenting. Det er forresten også en forbrydelse at åbne for sit site uden at gøre sig den ulejlighed at undersøge, om det virker. Helt ærligt, Piper-Heidsieck. Hvis ikke jeg vidste bedre, ville jeg overveje, om I mon også gør sådan med jeres champagne. ***

Superhus
Imidlertid ved jeg heldigvis godt, at Piper Heidsieck er et superhus, selv om det ikke optræder helt så tit på den store verdensscene som nogle af kollegerne. Men det skal man ikke lade sig gå på af. Køb den alligevel.

Også selvom de har forbrudt sig mod internettet med endnu et rigtig irriterende, tungt og ubrugeligt website. To gange oven i købet. Idéen med at vende alt på hovedet har trods alt sin charme.

Farvet med rødvin
Den vilde rosé er altså en assemblage, hvilket betyder, at den er farvet med rødvin, der har lagret to år. Den dufter af frisk rød frugt med noter af mandarin og grapefrugt samt hint af kanel og figen. Den smager af røde blommer, clementin og blodappelsin samt en anelse pistache.

De har forresten også lige installeret 50 ståltanke à 50 hektoliter til at opbevare reservevine på. Men dem er der intet lækkert over. Det er bare praktisk. Modsat Viktor & Rolfs form for kommunikation.

Veuve Clicquot Ponsardin anslog i øvrigt samme tone i deres lyserøde kampagne for et års tid siden.

No comments: