03 September, 2008

Champagne on the Lego

Sommerferien er netop afsluttet. Skolen er i gang. Alt er ved at komme op i gear, Også bloggen her, tror jeg. Håber jeg.

Her er en af sommerkystens absolutte efterdønninger, som forunderligt nok involverer champagne. Ikke at det undrer mig som sådan. Champagnes kendteste produkt er trods alt et ret stærkt bud på, hvad der er godt i livet.

Nå, men for nogle uger siden gik jeg altså rundt i Legoland, Billund, med min fem-års knægt og fabulerede om, hvordan nogle mennesker sidder og bygger med Lego-kloadser, når de går på arbejde. Jeg syntes, det var et ok perspektiv at få ind i sit liv, når man - som ham - allerede nu træner i både bogstaver og tal og har skråskriften lurende lige om hjørnet.

Det er også helt i orden at beskæftige sig med champagne, når man går på arbejde. Jeg mener, denne entry må være den oplagte kombi. Og hvis nogen står og mangler vejledning i, hvordan man bygger en champagneflaske i Lego, der kan gå i stykker, samles igen og påny gå i stykker, så er der tilsyneladende kyndig hjælp at hente hos modelbyggeren her.

Jeg fik helt lyst til at tage på sommerferie igen. Med champs i bagagerummet selvfølgelig.

No comments: