25 February, 2010

Se duften i glasset

Den tyske hjemmeside Aromicon har sin helt egen måde at præsentere vinens duft og smag på. Prøv at klikke på glasset.

Interessant eller hvad?

Jeg har faktisk aldrig set noget lignende, men for en sikkerheds skyld spurgte jeg også lige vores vinsmagningslærer. Han havde heller ikke set noget lignende.

Når vi lige sammen tænker på vores hver anden måned-lige vinsmagningsaftener, og deltagernes mange og mange forskellige skud på både duft og smag i mindst en serie hvide vine fulgt af en serie røde vine, kan man få den tanke, at bagmændene enten må være gudsbenådet sikre i deres aromabedømmelser. Eller også får de klippet en hæl i ny og næ. Men det kan godt være værd at tage med alligevel.

Jeg kan i hvert fald mærke, at jeg selv bliver vækket, når jeg ser i dette tilfælde aromaer fremstillet på en overraskende måde.

No comments: