21 November, 2010

Beskærerdage i skyerne

 
Posted by Picasa
Sådan ser der ud i det her meget omtalte Loisy-en-Brie, det er henholdsvis øvre parcel for oven og nedre parcel for neden.

Vejret har været klamt og fugtigt det meste af ugen. Ingen regn men rendyrket november. Tågelommer hænger ud rundt om og nedenfor næste hjørne, hvert andet øjeblik er det som om man kører gennem skyerne. Sådan helt kortvarigt.

Men sådan er november som sagt, og man kan sagtens arbejde udendørs alligevel. Fra om en uge skal jeg også med, og jeg glæder mig faktisk til at blive luftet hyppigere igennem. For det meste er det rart at være udenfor en halv dags tid, ikke mindst om vinteren, hvor livet hurtigt bliver ret indelukket.

 
Posted by Picasa
Vin-stokken efter at den har fået fjernet den ældste del.

Alain har til gengæld været afsted de fleste dage for at klippe de tykke stammer af vores Vallée de la Marne-beskårne Pinot Meunier - det er jo den nedre parcel - og han er faktisk nu halvvejs igennem denne halve hektar.

Det betyder, at jeg kan arbejde meget hurtigere, når jeg kommer med fra næsten uge, og vigtigere endnu også længere. Det kræver flere kræfter at klippe de tykkere grene, og jeg mærker hurtigt forskellen i arm og hænder.

 
Posted by Picasa
Den tykke gren skifter status fra veteran til grenaffald på næsten ingen tid.

Halvvejs gennem den ene Loisy-parcel er faktisk rigtig godt. Vi bider os stålsat fast i den gode begyndelse og glæder os.

No comments: