08 November, 2010

Farven fra de fine detaljer

 
Posted by Picasa
November kan godt forekomme ret farveløs. Anden halvdel af oktober har i råd gået den 11. måned i bedene.

Lige netop oktober kan ellers her i vores hav af vinmarker være ganske fantastisk. Men i år har løvet nu mistet gløden meget hurtigt. Hurtigere end jeg har set noget andet år.

Derfor måtte jeg selv tilbage i oktober ind blandt planterne på min jagt for at finde farver i de finere detaljer, når nu ikke den samlede helhed bød på andet end grunt og bråt.

 
Posted by Picasa
Denne novembers farvepalet er ikke så prangende som sædvanligvis sent i oktober. Men de støvede nuancer i grønt og violet tilsat enkelte stænk af kraftig rød eller grøn er da ikke til at stå for.

Den blå baggrund er Montagne de Reims indhyllet i et tåget morgenlys. Så lux-svagt at man nok er nødt til at søge helt herud, hvor himlen er høj for at opdage, at dagen overhovedet er belyst.

 
Posted by Picasa
Hvad ligner det at komme med sådan nogle flere uger gamle billeder?

Jeg kan rigtig godt lide disse billeder. På grund af et problem med billedprogrammet kunne jeg ikke blogge dem før. Derfor måtte de komme siden.

Men jeg skal sørge for et aktuelt billede i løbet af ugen.

2 comments:

VinKreutzer.dk said...

Smukke billeder der viser efterårets farvepalet på smukkeste vis.

Sol said...

Ja, det er fine farver.

Godt jeg lige nåede at få dem på, for nu er det i hvert fald slut for i år.

I stedet har vi fået regn og råkoldt blæsevejr. Føj! Det fås ikke værre selv i Danmark.