18 February, 2011

Jeg kan altid godt lige drikke et glas champagne

 
Posted by Picasa
Jeg har i dag haft sådan et hyggelig udveksling med en person, som jeg deler flere interesserer med. Vi bor begge i Frankrig, og oplever det så vidt jeg kan fornemme med så mange sanser som muligt, og som vedkommende blandt andet skrev:

"Man kan altid drikke et glas champagne."

Det er jeg fuldstændig i. Den sætning har skvulpet rundt i mig hele dagen, så nu kommer den altså også på bloggen. Det er godt nok ikke altid, jeg gør det. Der skal på en eller anden måde være en ro en tid omkring det glas, for at jeg får helt lyst til det. En ro, vi oftest ikke har i hverdagen med to skolesøgende børn og fuld fart frem i vinen.

Men i virkeligheden er det at drikke et glas champagne - hvis man kan - en dejlig gestus af trods alt overkommelig luksus.

Her er lidt inspiration, som jeg er stødt ind i på forskellig vis de seneste dage.

Extravaganza, Tour de champagne eller Champagnemangel

Jeg har faktisk ikke brug for nogen dikkedarer for at snuppe et glas sammen med naboerne som foroven eller måske når jeg skal ud med veninderne i aften?

No comments: