30 June, 2011

Mit Thinking Space

 
Posted by Picasa
Loisy-en-Brie, nær Vertus, som der så ud en februardag i 2009.

Hvor får du flest idéer?

Jeg ved godt, hvor jeg får de fleste indfald. Det er ikke nødvendigvis her, jeg tænker bedst i sammenhæng, men idéerne kommer flyvende helt af sig selv, når jeg går i vinen.

Det er selvfølgelig ikke så mærkeligt, for dette er et sted, hvor hjernen har næsten fri. Her tager hænderne over, og tankerne kvitterer ofte ved at koble sig sammen på nye måder.

Umiddelbart synes jeg, det fungerer allerbedst sidst på vinteren. Formentlig fordi at jeg tilbringer flest timer i vinen ved denne tid. Normalt i februar - i år allerede sidst i januar - vender lyset for alvor tilbage, klart og skarpt, og det giver en særlig glæde, der er god at koble sammen med idéerne.

Derfor er dette billede mit bidrag til dette idéernesverdenskort.

Jeg bemærker i øvrigt, at The Economists præsentation lægger op til svar fra storbyer. Det er vel ikke så overraskende, da de fleste læsere formentlig bor, arbejder og/eller færdes i verdens storbyer. Jeg elsker storbyer, men har det i øvrigt lige omvendt. Idéerne kommer flest, hvor jeg har ro og højt til loftet.

Som nu eksempelvis i en vinmark om vinteren.

No comments: