26 July, 2012

Lejrleverandør

Spejdere er vist ikke hvad de har været. Ligesom tiderne. Engang drak vi primært champagnen nytårsaften. Sådan er det heldigvis ikke længere.

I går var jeg på spejdernes landslejr ved Holstebro. Her satte jeg sønnike af til to døgns lejrtræning. For hans aldersgruppe inkluderer det tilsyneladende intens S, P eller K-træning ved aftentide i mini-teltet.

Han kender helt sikkert ikke legen. Selv kan jeg kun huske, at K står for kys. Det forekommer mig også, at jeg var lidt ældre, da den leg var populær.

Udover den ni-årige lettede jeg også resten af min bagage. De medbragte flasker champagne skulle ikke med tilbage.

Knapt 30 graders varme til trods havde en af lederne på forhånd påtaget sig opgaven med at få nedkølet flaskerne ordentligt. Som spejder, som en handlingens mand begav han sig straks afsted med en af lejrens gamle postcykler og kom snart tilbage med et par spandfulde tøris.

Til børnene medbragte vi fransk slik: Carambar-karamelstænger og Malabar-tyggegummi. Så er der bare tilbage at ønske spejderleder-søsteren tillykke med fødselsdagen. Hip-hip.

1 comment:

Sol said...

Spejdere er praktiske folk.

Det var lige før champagnen var en kende for kølig, sagde de to dage efter.

Men mon ikke det bare var blær?