10 December, 2012

Korkprop klædt på til jul

 
Posted by Picasa
Når nu champagnen er gledet så fint ned hen over weekenden - til julefrokosten (jeg ved I er der, og håber det var skønt), til andre jule- og nyt års-fester eller bare i det hele taget, fordi det er dejligt - står I bagefter der med alle jeres propper.

Måske har I bare smidt dem ud? Måske har I gemt dem til et-eller-andet?

I Champagne har vi set forsøg på at samle ind til velgørende formål. Jeg ved ikke præcis, hvordan det fungerer. Det er nok bare endnu et område, jeg har besluttet ikke at have brug for at sætte mig ind i. Jeg samler bare, og afgiver ved passende lejligheder høsten af både kork og vandkapsler til familiens pensionister, der gerne finder tid til at ekspedere dem videre rundt i systemerne.

Man kan jo også være kreativ. Nogle laver smarte stole af ståltrådslukningen. Andre laver julenisser af deres champagnepropper. Som nu en flok spejdere, vi kender, i Århus, der har lavet denne hyggelige nissefætter af grundmaterialer, der blandt andet stammer fra sommerens kæmpestore spejderlejr ved Holstebro.

Herligt bevis på at også proppen kan få nyt liv efter sin første veludførte mission.

No comments: