18 November, 2013

Bladfald følger frostblomster

 
Posted by Picasa
Vi har haft den første nattefrost.

Disse nydelige frostblomster knipsede jeg torsdag.

Vinmarkerne har overalt stået så flot siden høsten.

Men med den første frost slutter festen. Bladene falder, og det gør de pudsigt nok med en lille lyd. Jeg bilder mig ind, at jeg virkelig kan høre dem slippe taget.

 
Posted by Picasa
Det er fint for os.

Vi skal i gang med at beskære vores vinstokke, og det vil tage resten af vinteren, så du får masser af muligheder for at se billeder.

Det er koldt, det er hårdt, men det er også den kolde tids zen. Jeg glæder mig faktisk, og når du læser disse ord, sidder jeg derude på min lille vogn og fryser. Det tager altid nogle dage, af og til uger, før min krop har forstået, at den må sætte den indre forbrænding over på vintermode.

No comments: