19 November, 2013

Det første klip

 
Posted by Picasa
Så er det sket.

Jeg har været derude for første gang i denne sæson.

Med den store saks, den lille saks, de uldne underdrenge, de forede handsker, den fikse tophue og alt det andet udstyr, der hører sig til, når vinen skal klippes.

Som I kan se, er det svært ikke at holde hovedet på skrå, når man er helt alene om det. Det vil sige mig og kragerne.

 
Posted by Picasa
Det var faktisk ikke koldt. Jeg smed huen undervejs.

Ok, fem grader midt i november er vel heller ikke overvarmt. Snarere sådan meget passende.

Hist og her er vingrenene ikke ordentligt forveddet. Jeg ved ikke, om det har noget med det milde efterår at gøre. For os er det noget møg, hvis der er for mange af disse bløde grene, for de vil fryse.

I dag kunne jeg klippe mig ud af problemer. Der er muligvis ikke mange grene, men foreløbig nok

 
Posted by Picasa
Dagens bundlinje: To halve rækker i Les Crochettes-parcellen, som er vores besøgsmark, fordi den ligger tættest på gården.

Arbejdet med at beskære vinstokke vil tage resten af vinteren. 15.000 Chardonnay-planter og lige så mange Pinot. Arbejdet kan med fordel deles op i mindre bidder for at blive fordøjeligt, for det er ganske omfattende.

Mit mål er derfor at få min øverste halvdel færdig inden jul. Fra nu af er det tilladt at holde mig op på det.

No comments: