26 March, 2016

Hvad byder man uventede gæster i Champagne?


Her har I et billede fra en gåtur, jeg er på flere gange om ugen.

Over at købe ind... så meget jeg gider slæbe... og så lige en runde ned omkring kanalen, før jeg bærer indkøbene ind.

For et par dage siden spærrede jeg alligevel øjnene op, da kanalbåden hed Aslaug. Og lige lidt mere, da flaget var dansk :-)

Kanalliv
Jeg smuttede over på den anden side og bankede på, og blev inviteret indenfor af et dansk pensionstpar, der sejler rundt på kanalerne en god del af året.

Lige den dag havde jeg faktisk ikke en flaske på køl, og jeg havde også rigeligt af andre gøremål, men jeg satser da på at høre fra parret næste gang de runder Reims, så vi kan nyde en flaske sammen på kanalen.

Dagstur eller B&B
Nu er de på vej nordpå til området ved Somme, hvor de sejler rundt på kanalerne.

Du kan også få en tur. Man kan nemlig boooke dem i byen Amiens en dags tid. De har også Bed & Breakfast på vej i båden.

Læs mere på parrets hjemmeside her.


No comments: